OPH – Tiimitoiminnan pilottilukio
Ylivieskan tiimilukio
Miten tiimitoiminta käyntiin
Tiimitoiminnan aloittaminen
Tiimitoiminnan käyttöönotto
- Oppilaitoksen rehtori ja johtoryhmä ymmärtävät asian
- Oppilaitoksen opettajat ja muu henkilökunta ymmärtävät asian
- Oppilaitoksen opiskelijoita kuullaan
- Mitä tiimejä tarvitaan?
- Miten tiimeihin hakeudutaan?
- Tiimien tehtävät ja niistä tiedottaminen?
- Tiimeihin pääsyn pääsyvaatimukset?
- Tiimit järjestäytyvät
- Tiimien ryhmäytys
- Tiimien arkinen toiminta
- Tiimitoiminnan kehittäminen tiimiseminaarissa
Uuden lukuvuoden käynnistäminen
Tiimitoiminnan pyörittämiseen tarvitaan vähintään kaksi opettajaa ja heille riittävät resurssit.
Edeltävänä keväänä
- Abitiimeiltä kerätään palaute onnistumisista ja epäonnistumisista
- Seuraavan lukuvuoden jatkavat valitsevat tulevan lukuvuoden tiiminsä
Lukuvuoden käynnistyessä
- Koko koulu kokoontuu aluksi yhteiseen tilaan (tärkeä asia, että ollaan yhdessä)
- Tiimitoiminta ja tiimit esitellään alkaville (toinen opiskeluviikko)
- Abitiimit päätetään (toinen opiskeluviikko)
- Alkavat ja abit valitsevat oman tiiminsä (toinen opiskeluviikko)
- Tiimiseminaari (kolmas opiskeluviikko)
- Tiimit kokoontuvat aluksi kerran viikossa