OPH – Tiimitoiminnan pilottilukio

Ylivieskan tiimilukio

Miten tiimitoiminta käyntiin

Tiimitoiminnan aloittaminen

Tiimitoiminnan käyttöönotto

  • Oppilaitoksen rehtori ja johtoryhmä ymmärtävät asian
  • Oppilaitoksen opettajat ja muu henkilökunta ymmärtävät asian
  • Oppilaitoksen opiskelijoita kuullaan
  • Mitä tiimejä tarvitaan?
  • Miten tiimeihin hakeudutaan?
  • Tiimien tehtävät ja niistä tiedottaminen?
  • Tiimeihin pääsyn pääsyvaatimukset?
  • Tiimit järjestäytyvät
  • Tiimien ryhmäytys
  • Tiimien arkinen toiminta
  • Tiimitoiminnan kehittäminen tiimiseminaarissa

 

Uuden lukuvuoden käynnistäminen

Tiimitoiminnan pyörittämiseen tarvitaan vähintään kaksi opettajaa ja heille riittävät resurssit.

Edeltävänä keväänä

  • Abitiimeiltä kerätään palaute onnistumisista ja epäonnistumisista
  • Seuraavan lukuvuoden jatkavat valitsevat tulevan lukuvuoden tiiminsä

Lukuvuoden käynnistyessä

  • Koko koulu kokoontuu aluksi yhteiseen tilaan (tärkeä asia, että ollaan yhdessä)
  • Tiimitoiminta ja tiimit esitellään alkaville (toinen opiskeluviikko)
  • Abitiimit päätetään (toinen opiskeluviikko)
  • Alkavat ja abit valitsevat oman tiiminsä (toinen opiskeluviikko)
  • Tiimiseminaari (kolmas opiskeluviikko)
  • Tiimit kokoontuvat aluksi kerran viikossa

Pin It on Pinterest

Jaa somessa: